Tips it!

Dagens tips för dag blir denna sak. "Dust it"
"Schwarzkopf Osis Creative Dust it Mattyfying Powder ett lätt puder att gnugga ner i hårbotten för att få volym. Dust It puderet framkallar en matt effekt, ger medium kontoll och separation och hållbar stadga. Pudra en liten mängd puder i handflatan och gnugga in i hårbotten. Lyft även håret och applicera under håret in i botten. Dust It pudret ger en matt finish och en torr känsla." Denna information hittade jag här.

Egna tankar:
Jag tycker själv att detta är en smart uppfinning. Att så pass liten produkt kan göra så mycket. Eftersom jag har ganska fluffigt hår så behöver jag inte använda så mycket av detta puder, men de lilla som jag använder gör en stor skillnad. Lyfter en slinga några centimeter under benan, skvätter på lite puder å sedan gnuggar jag lite, om jag inte blir nöjd, brukar jag tupera lite också för att de ska hålla sig längre också. Lägger dit pudret runt hela huvudet så att man får en jämn "volymkant" eller vad man ska säga. De enda negativa som jag tycker om denna produkt är att hårbotten blir ganska konstig efter användandet. Man blir typ fet fast ändå inte. Man måste i alla fall duscha efter andvändningen, för att inte håret ska se så fet ut dagen efter, så är det på mitt hår, och allas hår är olika. Men resultatet blir jag lika nöjd för för varje gång!

Priset på  denna kan variera, men hittade nyss en hemsida där den kostade 89 kr men man kan även hitta två för 199 kr. Så det beror alldeles på vart man kikar. Nu kan jag tänka mig att många tycker att den verkar dyr. Men produkten är dryg, alltså använder man inte så mycket så att den räcker länge. Tror jag använde min förra i ett halvår, så den håller väldigt länge om man förvarar den bra. Oåtkomligt mot vatten och fukt då pudret kan klumpa om de kommer vatten mot de. Inte för jag har varit med om det men det är bara vad jag tror.. 

Mycket kär produkt i mitt hjärta!


PUSS

Kommentarer
Postat av: bina

Åh dust it <3

2010-12-08 @ 21:36:11
URL: http://sweetyes.blogg.se/

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0