Dagen börjar bra..

De blev ingen Tacobar igår, de blev ingen krogen igår..
Som sagt så åkte jag in till stan till fyra, mötte upp Jenkan och Julia, vandrade lite på stan tills Frida slutade. De var ju tänkt att vi skulle gå på Tacobaren och käka, men eftersom de skulle förfesta innan de skulle på krogen så blev de problematiskt.. Då blev de pittsa mys hos Frida. De börja förfesta lite. Klockan blev halv elva innan vi börjar bege oss till stan, men insåg då redan att kvällen skulle bli kort. Kylan var ju fan som 1000 minus grader, håret blev vitt. Magen ömmade så skippade krogen och stack till bussen istället. Väntade ute en halv timme innan den kom, kallt! När bussen äntligen kommer så fick jag en lättnad, VÄRME! Trodde ja.. men nej.. kylan var ju en plåga. Skakis under hela resan, inte nog med de så brukar de ta 30 min att åka mellan östersund och krokom. Men då man som mest vill hem så ska såklart bussen ta ALLA omvägar som finns! Lugnvik, ås, dille, dvärsätt -.- drygt. Men kommer hem iallafall. Sover de ynka timmarna tills man ska vakna upp igen. Sen var de ett problem till. Skjutsen till jobbet. Mamma jobbar, syster jobbar, momma sover för hon har jobbat, pappa har ingen bil, farmor får de bli och så blev de. Halv tio skulle hon komma hämta mig, smart som jag är är jag ute till halv tio. Väntar och väntar, klockan gick och gick. 09.43 ringer farmor och säger att hennes bil kokar så min farbor skulle komma och hämta mig. 09.45 kommer han och hämtar mig. En kvart kvar tills jag börjar, lugnt. Gasen i botten till farmors kokande bil! 09.50 avgår vi från bilen med farmor utan hennes bil. Nästa avgång Ytterån. Men detta hinner vi tänkte jag men nej... 1-2 kilometer kvar så ser vi att det är något som ryker längre fram på vägen, saktar ner. bilkö...Bilen brinner och vägen är avstängd.. kul.. 10.00 nu börjar jag visst men sitter fortfarande fast vid olyckan. En brandkvinna kommer och säger att vägen kommer bli avstängd ett tag och om vi ska vidare skulle vi ta en annan väg, alltså via Nälden. Vilket resulterade att det blev en mil längre väg och jag kom 10 minuter försent, men som tur så gjorde det inget hihi. Men kaotiskt morgon, men det slutade inte där.. nej.. Fanns ingen värme varken i omklädningsrummet, kontoret eller personalrummet, plus att värmen inne i butiken var kallare än vanligt PLUS att de inte fanns nå varmvatten alls i kranarna. PLUS att vattnet  i området kan vara förorenat, dock inte i krokom som tur är, men i Östersund hihi. Krokom är lite bättre allstå! Den ni!


Nej nu ska jag sova, jobb väntar i morgon hihi

PUSS


Diggar denna bild på syster och mig hihi.. <3

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0