Kallt

Redan klockan tio i morse så var de 20 grader kallt, alltså 15 grader för kallt! räcker med 5 minus faktiskt.. Sen när man kommer till macken är de fortfarande lika kallt! Jävlar.. Tar av mig ytterkläderna samtidigt som jag känner att jag gärna vill ha de på mig. En jobbarkompis mätte graderna i butiken och på lagret bara för skojskull. Men de var inte lika roligt när man såg gradantallet. Inne på lagret var de ynka 11 grader, dock var de på golvet, men iallafall. Inne i butiken var de 15, bakom kassorna var de hela 18 grader. Vid tidningarna var de 13 och i ett av alla hörnen i butiken gick de ner till 10 plus! BRRR! Fattar inte att det är lagligt att ha så kallt när man jobbar, eftersom vi blir lättare sjuka av de. 
De var en kaotisk morgon denna dag också, Jennie som skulle jobba första passet var sjuk, som egentligen skulle jobba åt Sandra som också var sjuk, så Elisabeth som skulle jobba eftermiddagspasset fick ta morgon passet, jag börjar två timmar efter öppning, då har vi ingen som kan jobba eftermiddags passet, min syster jobbar på en annan mack, Gerd kunde inte, lina kunde inte, Gunvor kunde inte, ingen utav cheferna var hemma som kunde ta passet.. Då var de bara en anställd kvar.. Å hon svarade inte... Hmm panik! Men tillslut så svarade skönheten Annika och kom och jobbade med mig i cirka 3 timmar, vilket resulterade mer prat än jobb. men det är alltid lika trevligt! PUss på dig!
Nu blir de till och sova strax, plugg på körskolan i morgon!

PUSS

Kommentarer
Postat av: bbina

KOM SÅ VÄRMER JAG!!!

2010-11-28 @ 22:13:27

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0