Måndag, måndag, tisdag, måndag

Måndag natt, eller det är i och för sig tisdag nu men i alla fall, eftersom jag inte lagt mig än så är det fortfarande måndag, men på datorn står de tisdag. Aja. 

Idag gjorde jag min absolut sista praktik dag på en måndag här på denna ö, känns helt okej. Men när de anställda börjar prata om de så känns de lite sorgligt. Men men denna resa har gått alldeles för fort, som sagt så har alla sagor ett slut, även denna. 

Det är mycket som går i min hjärna just nu. Hemresan, skolan, plugget, den svenska maten, vännerna, precis ALLT. Vet inte vart jag ska börja och ta itu med allt som finns. 

Igår som sagt så var de Halloween, då vi fick den allra briljantaste iden att klä ut oss, smart va? Ja trodde vi ja. Men ett antar timmar innan utgång så fixade vi oss med smink, hår och klädsel. Jag förvandlades till en katt med snabba raffs. Men öron och svans, hela kittet. Jedrans vad bra det blev. De andra tjejerna fixade deras peruker osv. Alltså första gången jag klär ut mig riktigt på Halloween, förutom när man var liten och var en "hemsk" häxa eller något liknande. Men denna gång tyckte jag verkligen att alla vi tjejer lyckades med utklädnande. Även ni killar, lite smink kan göra mycket. Lite inspiration från Kizz så vart två killar lite koolare.  Liten förfest i våran lägenhet innan vi drog till krogarna. Men på vägen så var de folktomt. Mätte enstaka som var på väg därifrån. När vi vidare hade gått längre ner till krogen Hugo's och gick in en snabbis, märkte vi väldigt snabbt att absolut INGEN hade klätt ut sig. Förutom bartendrarna då. Eller där ljög jag, kanske två tre stycken var utklädda men inget extremt. Så Therese och Maja gick hem för att göra sig lite mer normalare. Blev lite dans där, men drog hem ganska tidigt då jag hade praktik i dag, (igår, men det är fortfarande måndag idag) Ville ha några timmars sömn då ett tio timmarspass väntade idag.
Och apropå de så gick de väldigt bra. Men på slutet vart ja lite less och tröttheten började komma fram. Idag hann jag vara på alla olika avdelningar. EDC, yngre damavdelning, där jag började rensa i lådorna för de var helt kaos där. Men hann ju inte så långt förräns Vincentia kom och tog över. Gick till herr i nästan två timmar, hann städa upp lite efter alla icke ordentliga kunder som bara slänger tillbaka kläderna när de kikat på de. Blir seriöst förbannad på de, fast visar de så klart inte, leende är alltid framme, eller? Men sen kom Noel och tog över. Gick till Barn börja städa, efter en halv timme så vart de lunch. Kom tillbaka halv fyra, hamnade på vanliga damavdelningen för att Aby skulle ha rast. Lite roligt när man får hålla på med olika saker så man inte tröttnar direkt. Efter ett tag gick ja tillbaka till barn och höll på att städa som sagt, att man fixar alla högar så de ser fint ut, att man hänger alla plagg i storleksordning och se till att lapparna hänger där de ska. Tiden gick och jag mötte upp Maja då affärerna stängde. Tog bussen hem. Galet finfina bussar, 50-60 tals bussar. Jättesöta. När vi kom hem så skulle vi göra oss klar för att kika på en 5D film. Vi som trodde att den var 40 minuter, var bara 4... sug. lite besviken. Men väl inne i salongen så satte vi oss i de rörliga stolarna och satte på oss glasögonen. De blev en läskig Halloween film, saker flög i ansiktet på en kändes de som, och stolarna rörde på sig som om de vore riktigt. Man kände till och med när en Pumpa skrek så kände man blåsten i ansiktet från den. FRÄNT. Men de mindre roliga var att ena mitt öga började irritera som bara den. De börja rinna från de, men de skedde bara när ja hade 3D glasögonen på mig, men inte annars. Så var tvungen att ta av mig de ett tag, missa lite av filmen, men bättre de än att ögat ska rinna. usch. Blev att gå hem direkt och plugga av sig lite. Gjorde klart frågorna till cheferna om företaget. Så i morgon väntar resten. Som sagt så är jag ledig i morgon, eller idag som det nu mera är, men i morgon säger jag. 

Tänker på körkortet med, har bokat en massa lektioner när jag kommer hem, undrar hur de blir när man har vant sig med vänstertrafiken... Åter att se, tänkte överraska pojken med att hälsa på han en helg när jag fått de, men säg de inte till någon för de är en hemlis. hiih

Ja vad ska man mer säga? Blir sånt här ultra mega långt inlägg, men palla skriva många korta. 

En sak som jag tänkte på idag var att barn är så fashinerade i speglarna som finns på Esprit, de hoppar och skuttar och leker tittut, till och med så fajtas de om spelarna. Hur gulligt som helst. Såg idag att vissa ungar leker tafatt mellan alla klädhängare, och bord. De bryr sig inte direkt vart de är. Dem är barn och de ska vara barn så länge de vill. Jag hade inget emot att de sprang runt, bara de inte gör illa sig själva. 


En sak som jag måste fundera över natten är hur min tatuering ska vara. Har många tankar nu, men snart är tiden ute och vi åker härifrån. Vill ha något som är jag. Har en liten fundering ska se vad tatueraren tycker. Ska dit i morgon och höra och se om jag kan få en tid snarast. 


Undrar om man ska lägga sig nu eller hur man ska göra.  JA så blir de så får mina funderingar följa med i sängen.
Godnatt


Älskar sin Mathias


PUSS


Kommentarer
Postat av: Petra

Tråkig blogg, bara text :S du vÄrkar ha ett tråkigt liv!

2010-11-02 @ 12:50:14

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0