En bra rubrik?

Vad är en bra rubrik? Ska rubriken sammankoppla det man har tänkt att skriva, eller ska rubriken vara helt annorlunda jämfört med texten bara för att komplicera det för läsarna? Hmmm. 

Väskan är packad, i morgon efter skolan åker jag till Älsklingen i Sälen, bilar ner med mommo, mys! Dock måste jag ta bussen hem på söndagen för skolan börjar igen på måndagen, trist. 4 skoldagar kvar sedan åker jag till Malta, längtar inte alls, nu efter sommarlovet så har man inte umgåtts så mycket med alla nära och kära så man har tappat kontakten lite, men det kanske är normalt? Men iallafall så vill jag inte lämna allt som uppstått, min familj, alla mina vänner, gamla som nya, och framför allt min Haga... Det kommer bli svårt eftersom jag trivs så väldans bra på mitt jobb, hur underbara kunder som helst, pratglada och allt man kan begära. Dessutom alla trevliga kvällar det har blivit vid båten, nyktra stunder som onyktra. Gitarrspel, tända ljus och Ytterånbor, har svårt att tro att något kan klå de dära kvällarna. Även fast jag "bara" kommer vara borta i två månader så kommer jag sakna allt! Usch, blir mer och mer stressad ju mindre tid det är kvar till avresan. Har mycket plugg som jag helst ska hinna med innan jag åker men den drömmen kan jag lika gärna glömma.

  • Småföretagande B
  • Webbdesign - Photo Shop - prov
    HTML-prov
  • Praktiskt maknadsföring C / Projektarbete
  • Bild och form
  • Människan kulturellt och sociallt
  • Arbetsmiljö och säkerhet
Vill bara lägga mig i sängen och vakna upp och se att allt är klart.
Kom på en sak, det är ju som höst utanför alla dörrar här i Sverige. Jag åker till Malta, kommer tillbaka efter två månader och utanför alla människors dörrar vilar inte längre hösten utan förhoppningsvis så ligger det ett tjockt täcke med pudersnö, som blåser på en när man stiger ur planet på Frösön, hoppas hoppas!
Jadu, det var inte det bästa att skriva ett blogginlägg med nymålade naglar, gjorde en snabb franskmanikyr, och nu ser det inge vidare ut efter missar på tangenterna då lacket åkt av, TYPISKT!
Nu ska jag försöka proppa i lite mer klädesplagg i väskan innan läggdags, skulle ha pluggat som en häst i dag men det sket sig rejält..
PUSS!

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0