Valletta

Först tänkte jag bara nämna att jag skriver långa och kanske ointressanta inlägg för att jag ska föra anteckningar när jag är här på Malta, så förlåt för de.

Nu till saken, idag började våran så kallade intensivkurs i engelska, en vecka håller den på. De första vi skulle göra var ett intagningsprov, låter värre än vad det var. Men iallafall så resultatet av provet resulterade vilken klass man skulle hamna i. Det var folk från alla sorters länder, och alla olika åldrar. Så hamnade jag i den så kallade förberedande kursen för de som knappt alls kunde läsa eller prata engelska. kul. satt där och kände mig väldigt smart för en gång skull.. men de var nästan jobbigt att sitta där med spanjorskor, brasilianska och alla andra, kände inte en kotte. men som tur fick jag byta grupp till en lite svårare, som kändes lite bättre och mer som en utmaning. Halv ett var lektionen slut, drog ut på stan en sväng med brudarna, sen for vi till Valletta vilket är Maltas huvudstad.Väldigt fin stad, och det fanns mkt att se. Lite läskigt att vissa hus är helt förstörda medan vissa är hur fina som helst, förstår inte riktigt hur de kan vara så. Vi åkte tillbaka efter lite shopping, regnet bara föll så vissa gator blev nästan översvämmat. Ordnade lite middag, chillade p ett tag, sedan vart det utgång för våran de, varje dag så är malterserna ute och roar sig, alla krogar/barer är öppet till tidigt på morgonen. Och på söndagar har de till och med extra pris på alla drinkar. Frääänt!

Nu väntas sängen ännu en gång, lektion väntas i morgon och sedan om det är fint väder så planeras det att besöka en utav de finaste stränderna här på Malta. Bussarna är nog de billigaste bussarna jag har åkt med, det är 60tals bussar, chaufförerna kör som idioter, eller det gör väl alla här, men iaf. OCH de kostar endast 5 kronor, och då får man åka precis vart man vill, hur billigt är inte de?! GÖÖÖÖRbilligt... 


Neeej, nu ska jag sova..



PUSS

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0