Konsär!

Idag var jag på konsert, eller konsär som de kallade de. 
De var ett 20 tal sär-elever (förlåt ordvalet) som hade en konsert, de spelade, dansade och sjöng. 
Alla såg ut som superstjärner, med fina scenkläder och allas leende var upp till öronsnibbarna. 
Alla på scen fick en själv på bättre humör och glädjen spred sig i aulan. 
Men höjdpunkten var när en kille skulle sjunga, en kille som jag trodde gick i vilken linje som helst. Han tog upp micken till munnen och börja sjunga, håret reste sig på armarna och rösen for vidare in i benstommen och till sist till hårrötterna på huvudet, det var så gudomligt bra så jag rös varje gång han började en ny mening i sången. Men sista sången han körde, jag vart kär. Introt på Higher med Erik Grönwall börjdes spela. Håret reste sig så det stod rakt upp innan han ens började sjunga. Hans oerhört sköna röst hördes genom alla högtalare som fanns, håret reste sig om och om igen. Tror aldrig jag har hört en sådan stark röst från en sådan liten människa förut. Tror nästan denna röst är så mycket bättre än den dära killen som körde en cover på Lady Gagas låt, ni vet han som spelade piano samtidigt. När lite mer än halva låten hade gått, hade rysningar hela tiden, så kommer han till den här höga långa tonen, han gjorde de, han fick mig att fälla tårar. Ögonen vattnades, och en tår föll från kinden. De var helt sjukt. Jag vart mållös när jag satt där och hörde han. När han hade sjungt sin sista not, stälde sig hela aulan upp och apploderade. Helt underbart. 

Kikade på Youtube ifall de fanns någon video från konserten, men de fanns de inte ännu, men om de kommer upp någon så lovar jag att ni ska få se den! Han gjorde min dag.



PUSS

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0