Middag

Käkar "middag" nu, eller ja, äggmacka och julmust. Vilken middag va? 

tröttare tjej, väntade på att mamma skulle komma hem från skoterturen som hon var på. Lade mig i sängen med datorn, lyssnade igenom lite låtar osv. Nästa sekund så sov jag, vaknade upp att de inte var någon musik som spelades. Har ingen aning om hur länge jag sov eller ngt. Men när mamma kom hem så for vi in till stan, jag skulle gå och sola medan mamma handlade. Men när jag kom till solstudion så var de bara mynt man kunde ploppa i, men som tur var så fanns det en växelapparat, MEN den funkade inte, vet inte hur många gånger jag stoppa i 50-lappen men de funkade inte, den bara kom tillbaka hela tiden. Var då tvungen att växle denna lapp. Sprang ner på busstorget till kiosken som fanns där, men dum som jag är så tänkte jag inte på att de var påskdag idag, så de var stängt. Domus var stängt, kärnan var stängt. Alla affärer som låg närmast solstudion var stängt. Där sprang jag på stan utan smink (kan inte gå på stan utan smink) runt allt folk och letade efter en affär som var öppen. Var nära på att gå på en buss och fråga om man kunde växla.. Men kom fram till Hemköp, yes! Öppet! Växlade min 50-lapp och sprang seriöst tillbaka till solstudion. Var lika svettig då jag kom dit som man brukar vara när man går därifrån... Men en 20 minutare blev det iallafall, skööönt!


När vi kom hem från stan och skulle gå från bilen så mötte vi på en kulkille. En gubbe ovårdad gubbe med megastora gummistövlar och lite gamla kläder på sig, men framförallt de roligaste, han hade en slalomhjälm på sig, en gammal slalomhjälm. Snygg stil! Sen gick han runt och pratade med sig själv....



PUSS

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0