Djurplåger

Var klarvaken kl 6 i morse, kunde inte somna om, satte på tv, fanns inge att se då jag valde att kika på en naturkanal, där de fångade in djur i friheten för att undersöka de. Jag tycker inte om att man fångar in djur sätter halsband på de där de finns en sändare, så att männiksorna kan se vart djuren är, har inte djuren rätt att göra som de vill? Att man sedan märker de med brännmärken gör ju inte saken bättre, usch fick rysningar när jag såg de på tven. Djuren är född för att kunna överleva ute i vildmarken, de är inge nytt för de, varför skulle de annars födas upp där? Att man sätter djuren i inhängnader tycker jag också är fel, hur vet de att djuren mår bättre där än i vildmarken? Hatar folk som sätter djur på Zoo, djurplågeri! Djuren plågas av att vara instängd i ett bur i 24 timmar/dygn, jag vet inte detta, men det är vad jag tror. Jag tycker synd om hästar när det är någon som rider på de, visst ja, jag har varit med i en ridskola osvosv, men detta känner ajg NU, hur vet folket att hästarnas rygg inte tar stryk när vi rider.. ?
Usch har många funderingar..

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0