Man ändras med tiden

Innan jag sluta gymnasiet så sa jag att jag ALDIRG skulle plugga vidare, men nu sitter jag här, om 1½ vecka ska jag börja plugga matte C. Men de var mycket för jag inte ville plugga vidare så att jag blev något, som vi säger läkare, eller lärare. Jag vill inte vara fast vid något, jag vill göra som jag själv vill då jag kommer på de. Jag vill prova på utmaningar och upplevelser, inte sitta i en skolbänk till i 5 år för jag ska bli lärare och när jag har utbildat mig klart ska jag fortsätta sitta i en bänk, eller kateder i följande 10 år. Jag vill inte ha ett jobb där jag blir fast år efter år, visst de kanske är skönt att veta vad man ska göra följande år, men nej, sandra vill inte de. Jag vill prova på nya jobb och se vad jag brinner för, då jag känner att detta är ett jobb som jag verkligen gillar så stannar jag där. Som jobbet på Statoil, jag trivs så in i bomben! Visst de finns visa undantag, men de sägs inte här. Men jag vet vad som händer under dagarna, de kommer in nya kunder HELA tiden, 90% av kunderna gör mitt leende stort, jag trivs helt enkelt i den mijön, men samtidigt vill jag prova på något nytt.. 

Problem.. 
Livet är kort och man måste göra allt man vill göra i tid så man kan chilla sen..

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0