mitt liv som arbetslös

Denna vecka är min första vecka som arbetslös, visst jag har ju kvar mina jobbhelger men iallfall. Har sett på Facebook att det är många ungdomar som redan har börjat skolan, jag får lite ångest, dock har vi i Östersund 1 vecka längre lov så nästa vecka börjar de här uppe. Vilket jag tycker är jättesköööönt, då man fortfarande gick i skolan det vill säga. Jag saknar att man inte nu har ett schemalagt liv, i 12 år har vi levt ett liv efter ett schema, de är tragiskt, men de är sanningen. Att man nu måste själv lägga upp ett schema för sitt liv, att man nu måste ta ansvar vad man vill göra i sitt liv, de är nu det är vikttigt att man får ett jobb, de är nu det är viktigt att man får de här pengarna som hjälper ens vardag, de första åren är superviktig att man gör nå. Vad ska man annars skriva på CVt vad man har gjort, har man inte gjort något när man söker ett "större"jobb så funkar de inte. Men samtidigt vill man bara vara fri nu efter studenten ett år och göra vad man vill, men för att göra vad man vill måste man ha pengar och då måste man jobba.. så man kommer aldrig ifrån jobbet. ströjobb eller vad som helst bara man får in pengar. Väldigt tråkigt inlägg, men jag skriver bara av mig. Att aldrig mer kommer komma till klassrummet och möta upp sin klass känns sorgligt. Men det är bara att acceptera den sits man sitter i.
Studenten var min lyckligaste dag..



Ta vara på tiden på skolan, när studentdagen kommer så är det slut, allt plugg och stök är över, aldrig mer, efter 12 år så är det slut, efter just den dagen är ni fria.
Lycka till!

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0