Strömavbrott!

Neeej, världen går under! 
klev upp strax efter halv tio idag, gick in i badrummet och pysslade på lite, när ajg var på väg ut, så vippss så var strömmen bort, allt blev knalltyst, ingenting lät, blev lite läskigt.. Kylskåpet dog, telefonen dog, jag hade ca 20% kvar på min mobil, uech, hur ska detta gå? Gjorde ordning frukost iallafall i hopp om att strömmen skulle komma tillbaka, hade planerat att kika på en film medan jag åt frukost, men så blev de inte.. Läste tidningen i mörkret med min skål med yoghurt. Fortfarande ingen ström, va fan gör man?! Hmm. Ingen dator, ingen tv, inge lyse, snart försvinner strömmen på mobilen, men lite spelande hinner jag med... Lyssnade på musik och spelade bowling på mobilen, kul liv. Kanske kunde diska nu när jag inte hade något att göra? Men kom på att de borde inte finnas nå varmvatten då de inte finns nå ström? Eller? spelade lite till, sen bestämde jag mig att sminka mig inför jobbet, använde sminket som jag köpte, fungera rätt bra faktiskt, tror jag, bara om de sitter hela dagen är jag nöjd! Nu ska jag bara fixa håret lite lätt innan jag är klar inför arbetsdagen. Men tvättade  händerna efter sminkningen, å där fanns de visst varmvatten, så då borde de finnas varmvatten i kökskranen, å de gjord de! Jag diskade. Men nu då? strax innan elva var klockan, ähh lägger mig och läser en stund, en stund blev två och till slut tre, sen kom jag på världens bästa ide! Hade som saagt slut på ström på mobilen, men jag var tvungen att ladda den på nå sätt, ifall de skulle hända något nu när de inte fanns nå ström i lägenheten, "koppla nå sladd till nå batteri så mobilen laddas" ehm nej, Hmm finns inge ström i väggen.. Hur fan gör jag?! KAAABOOOM dääär kom jag på de! Jag försöker ladda mobilen genom datorn, dock fanns de en negativ sak om de, jag måste ha sladden i datorn för att den ska fungera.. Hmm, men jag provade stoppa i sladden i datorn och sen i mobilen, å vips! där laddade den, satte i gång datorn i fallatt den inte skulle laddas helt då datorn var i standby läge. men de gick! strömen ökade och jag blev nöjd. MEn nu fanns det inte så mkt att göra.. Hmm la mig i sängen och gosade med Kajsa, sen kom jag på att jag kunde städa lite, å visst de gjorde jag också, plockade undan lite smink, kikade på klockan som finns vid tv, men den fungerade ju inte, men nästa sekund jag kiakde på den så fungerade den! och då visade de sig att strömen kom tillbaka! YES! 1½ timme utan ström var välldigt plågande, men jag överlede! 
Satan vad man är beroende av ström egentligen. Undrar hur de var förut då man itne ahde ström i husen? Hmm, skänker en tanke till de iallfall! 

NU ska ajg nog göra något. men vad vet ajg inte, börjar jobbet om precis tre timmar, på de timmarna hinner man mycket! 


PUSS

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0