Lek med nagellack!

Har ni 2 timmar till övers så föreslår jag att ni gör detta om ni har nagellack liggandes som ALDRIG blir slut. 

Nagellack xtusen!


Börja med att tejpa runt nageln så att all hud blir igentejpad, jag använder vanlig sjukhustejp


Ladda upp med 2 nagellack, jag valde guld och svart. Ett glas med lagom värme på vattnet, papper och tandpetare.


DOPPA, ja du läste rätt, doppa ner färgklickar i vattnet (nagellack flyter) det kan ta ett tag att inse vad som är ett bra nagellack, mycket rinnande är bra! Ett trögflytande nagellack kan du lika gärna slänga nå annanstans för de funkar absolut inge bra vid detta tilfälle. 


Droppa ner nagellacket färg för färg, du kan använda hur många färger du vill egentligen. 


Så här avslutar jag det, när det inte "ryms" nå mer så avslutar jag detta med...


Att dra med en tandpetare genom cirklarna och få till mönster som detta. 


Lägg sedan ner nageln ner i mönstret, vänta 5 sekunder, de gör inget om hela fingret åker ner i vattnet.


Ta tandpetaren igen och ta bort nagellacket som ligger runt, svep med pinnen runt fingret och försök att få med all lack.


Wooiillaaa! Jättefint med massa tejp på fingrarna, men vänta någon minut sedan kan du ta av tejpen. Eftersom det är relativt kallt vatten man använder så torkar nagellacket fort när man har nageln i vattnet i glaset. 



Siisåådäär ja, klart! Ingen nagel blir den andra likt!



Kommentarer
Postat av: bina

jag har testat det men det fakkade ur, hade inga bra nagellack alls :(

2011-12-31 @ 01:38:33
Postat av: julia

fränt! det måste jag testa :)

2011-12-31 @ 13:52:44
Postat av: Alicia

Gud va häftigt! måste jag testa :D

2011-12-31 @ 19:45:54
URL: http://aliciabellaa.blogg.se/
Postat av: elin

Jätte fin blogg kolla gärna på min! och kanske komentera?:))

2012-01-01 @ 11:16:26
URL: http://elindnlsn.devote.se
Postat av: Linn

Gud va häftigt, måste jag testa någon gång!

Gott nytt år på dig!

2012-01-01 @ 14:28:07
URL: http://nattstad.se/linnhahne

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0