Galen katt

Alltså hur smart ser denna katt ut att vara? 
Helt klart nollställd.
Onormalt.

Helt otroligt att hon inte kan inse att hon är en katt.
Imorse när jag skulle göra iordning frukost öppna kylskåpet sen ser jag att Tussan sitter på golvet bredvid min fot. I nästa sekund så känner jag klorna spänner sig fast runt mitt ben och upp till axeln och lägger sig där och spinner, orkar inte gosa med henne så sätter henne på köksbordet. Men sen när skulle jag ta fram mjölken från kylen, vips så känner jag ett par klor som sätter sig fast i ryggen. Då har hon alltså hoppat från bordet och rakt upp till min rygg. Hälde mjölken på flingorna. Tussan sitter fortfarande kvar på ryggen, men hon har lagt sig ner på något vänster. Ställer in mjölken igen, hon ligger kvar. Tar min frukost och vandrar till mitt rum och min säng. Sätter mig i sängen. Hon sitter fortfarande kvar som en halsduk runt min nacke. Börjar äta på min macka, och vips så åker hennes svans framför mina ögon så jag inte kan se något. Sekunden efter så är den borta. Sekunden därefter så kommer den framför ögonen igen. Detta upprepas ett par gånger.. Roligt att ha en svans i ansiktet när man käkar frukost. Men hon sitter fortfarande kvar runt min nacke under hela frukosten som kanske tar 5 minuter. Men när jag börja röra på mig så hoppar hon fort ner och springer till köket.


Hon låter som en hamster när hon jamar och hämtar leksaker och har det i munnen som om de vore en hund. Klättrar på benen som hon vore en apa. Hon käkar som om hon vore en gris. Hon är snabb som om hon vore en leopard. Klumpig som en noshörning. Och lika dum som en påfågel. Men hon är en katt..




PUSS

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0