19 weeks

Vet att många kommer hata mig för detta inlägg men jag vill bara påminna alla att det är snart sommar! (Detta var speciellt för dig Bina, fast nu kommer det du inte vill höra) Det är bara 19 veckor tills jag tar studenten! 19 veckor! låter ju skitlite ju! Kommer att jobba 9 helger till på macken under min skoltid. Om det är 19 veckor kvar till studenten så kalkylerar jag det till att det är ca 17 skolveckor kvar! alltså, 85 plus, minus skoldagar! Oj, de lät länge... Men iallafall så skall mycket göras innan dessa skolveckor är inne. Håller reda nu på att kika balklänningar, och studentklänning. Balklänningen är nog lite svårare än studenklänningen. Men vilken färg ska man ha? Blå, röd, vit svart, rosa, lila, grön? Hmm funderar på att ha vinröd. Men jag vet inte, det beror på vilken hårfärg jag ska ha.
När min syster köpte sin klänning så föreslog säljaren att om man var blondin (som min syster var då) skulle man ha en klänning mot de blåa hållet. och om man var brunett ska man ha en klänning åt de röda hållet. Men hur fan ska man veta ett halv år innan vilken färg man ska ha på håret? Helt omöjligt...


Var på middag igår, med Annika, Rolle, Ola och Toffe. De var trevligt, maten var god förutom att jag mår mindre bra nu, men det kanske inte är för maten utan kanske vattnet som de kokat? Illamående och mår mindre bra. Hur kommer detta sluta? Men iallafall så efter maten skulle vi egentligen till Ytterån för att bara umgås och spela lite guitarr hero, men blev det något sånt tror ni? Nej, vi for runt lite överallt sen slutade det med att vi hamnade i Krokom hos Kristin, satt där och kika lite på film och så, men sen vart vi lite för trötta för att hålla ögonen öppna då Annika och jag fick skjuts hem till vår lilla mysiga gata. Det roliga med med Annikas och mina föräldrar är att våra pappor bor precis lika långt avstånd som våra mammor gör, alltså ca 200 meter, alltså typ grannar. Det insåg jag inte förrän igår när jag tog bilen till Annika, lat jag vet, men skulle ner till Centrum så orkade inte först gå till henne sen gå tillbaka till mig för att hämta bilen. Men som sagt så var det en trevlig kväll med trevligt folk, slutade med att jag satte på en film när jag kom hem, somna ifrån den, ovanligt jag vet, vakna igen kvart över två och började sms med folk, normalt, men somnade ifrån smsen och sen sov jag som en stock till nio då klockan ringde, gick inte upp förrän hon var tio, och jag börja jobba klockan elva, så jag skulle göra mig klar, käka frukost, fixa lunch, hitta kläder OCH åka till ytterån på en timme. De gick bra, ägnade en kvart på att sitta vid datorn på den tiden, så stressad var jag ju inte precis... 

Men nu ska jag plugga lite innan jag ska hämta mami på jobbet!


PUSS

Kommentarer
Postat av: bina

Sommar..... <3 du börjar inte skolan mer sen, sick

2011-01-16 @ 22:58:26

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0