Barnvakt eller ska jag säga kattvakt?

Är ensam hemma denna lördagkväll, ganska skönt faktiskt att få en tyst lägenhet någon gång, men istället fylls den med ljuv musik eller ljuv och ljuv min musik fyller lägenheten WIiiho! 
Nu till rubriken, har två katter som jag måste sköta om, inte för det är såååå mycket att göra men har ett vildsvin som katt. Hör hur hon kryper under min säng så fjädrarna (alltså stålfjädrana) låter. Hon kommer springandes med en kattboll upp i min säng biter på mina ben tills jag kastar iväg bollen. Men lika snabbt är hon tillbaka igen och så håller de på tills hon tröttnar, vilket är aldrig. Hon kan inte direkt ligga still utan hon drar sig till datorn när någon går ifrån den någon minut. Hon lägger sig på tangentbordet. Vips så har hon raderat hela mitt skrivbord. Eller så allvarliga saker har hon inte lyckas med än, men iallafall tagit bort gadgets, ni vet de dära sakerna som man kan ha på sidan på skärmen som visar klocka, datum osv. De har hon lyckas ändra så det är bara en massa valutaändningar.. Kul katt. Hon har ingen vidare koll på henne själv. Ligger hon på köksbordet så lägger hon sig längst ut, ligger där någon minut sen börjar hon sträcka på sig, å vips så ligger hon nu mera på golvet istället. Knasboll, eller Gizmo är hon också känd för, även blixten, och ulltussen och Blixten Mc Queen. Men tjockis är hon också van vid att man säger, men hennes riktiga namn är Tussan. Kärt barn har många namn. De var verkligen inte meningen med att skriva om Tussan, men så går det ibland när inte haspen är på... Hmm men nu ska jag kika på film och kanske sova om några timmar. Imorgon väntar en hel del, sy, färga hår, sätta upp gardiner, plugga ehmm städa ja det kanske var allt eller?
Men godnatt iaf!



PUSS

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0