Dagens tips

Sminka sig i dagsljus. 

Nu på vintern brukar jag oftast ställa mig vid ett fönster och sminka mig. Varför? Jo bara för att få de rätta ljuset. I ett mörkt badrum med dålig belysning kan förstöra ens sminkning. Men de gäller också att välja rätt produkter till ansiktet, inte för mörk eller för ljus grund. 
Om man sminkar sig framför en spegel inne i sovrummet, finns de risk att lamprona lyser från olika håll som inte riktar sig mot ansiktet vilket kan leda till att det blir mer skugga på ena sidan ansiktet jämfört med den andra. OCH då kanske man lägger mer fondation/puder på den sidan som har lite skugga bara för att jämna upp ljuset. Dessutom kan man få en fin rand precis vid hakan om man nu inte är noga med HUR man sminkar sig. Därför väljer jag att sminka mig i dagsljus för då ser man direkt vart man har missat eller om man ska ändra på något som inte ser bra ut. Dessutom behöver man inte oroa sig för om man sminkar sig inne hur de kommer se ut ute, för nu på vintern är det mycket ljusare ute och snön gör så att ansiktet lyser upp mer.

Så ställer er vid ett fönster där solen gärna lyser på!



PUSS

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0