Tvångstankar

Tvångstankar, tvångstankar, horoskop
Undviker att läsa mitt egna horoskop, kan inte läsa andras horoskop, kan inte höra när andra läser deras eller andras horoskop, kan framför allt inte läsa horoskop när det är "Lyckodatum" och "Otursdatum" för jag får någon känsla att de kommer gå ont för mig om jag gör de, tex om jag läser att det kommer hända något så är jag rädd för vad som kommer hända, för de känns bättre att inte läsa de än att läsa de och vänta på vad som ska ske. Dock om de står något bra så är jag rädd att de inte kommer ske. Lika bra att hoppa över de än att ta något för givet att något ska hända eller inte hända. De hemska är att vissa horoskop stämmer ju in på den dagen den visar. Tex i dagstidningar så brukar de alltid vara horoskop, och där kan de stå något som verkligen har skett under dagen. Numera läser jag inte horoskop, men gjorde ett undantag någon vecka innan jul, men fick dåligt samvete när jag började läsa, men när jag ändå hade börjar läsa så var de inte någon mening att sluta. För de är ju redan försent eftersom jag har redan börjat. Rädslan fanns. Lyckodatum och otursdatum fanns, jag läste de över min egna vilja. Datumen ploppande in i mitt huvud som de vore godis. Satt och tänkte vart jag är/kommer befinna mig på de datumen och vad jag kommer göra ifall något stort skulle inträffa på mina otursdatum. Även fast jag vet att det inte verkligt så tar jag in de i huvudet som om de vore de... 

Horoskop är ett av alla mina rädslor.. 

För några år sen så läste jag horoskop varje dag, dagstidningar, veckotidningar, internet osv. men de går inte längre..



PUSS

Kommentarer
Postat av: bina

Haha snäll jag var som satt och läste massa högt för dig då.. <3

2011-01-13 @ 22:17:49

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0