En helt vanlig onsdag

(varnar för känsliga läsare)
En helt vanlig onsdag och jag är ledig och har hunnit med mycket nytta idag, vaknade halv elva ungefär, gjorde i ordning frukost, hann inte ens äta upp frukosten förrens mamma skriker på mig.. Ovanligt? Denna gång var för en ovanlig sak.. Kajsa, vår katt hade tagit en sork från busken tydligen och hade tänkt springa in med den och visa den för oss. Men det gick inte vi med på. så klart? Musen pep som bara den, Kajsa biter hårdare och hårdare för varje steg närmare vi tar henne, duktigt av henne att ta en sork, men fruktansvärt snuskigt, hon vägrade att släppa den också.. Tussan blev mer och mer nyfiken på sorken, mamma hade händerna i käften på kajsa för att i hopp att få ut den (bilder kommer sen, varnar redan nu för känsliga läsare för bilderna) ur munnen, men icke, hon vägra släppa, til slut så är jag tvungen att sätta på mig platshandskar och DRA ut den ur munnen på henne, sorken gick i två delar och inälvorna bara välde ut, dock fick jag bara med mig halva delen av sorken, den andra delen var kvar i munnen, men snart så var hela sorken ur hennes mun, Kajsa hade fullt med bajs runt munnen och på tassarna. VIDRIGT! Sen blev det en dusch för katten, som inte uppskattades för henne men för oss gjorde de det... 
Vi lät henne INTE äta upp den för att det är så fruktansvärt äckligt och vi vet inte om sorken har fått i sig nå råttgift, så för att vara fräscha och snälla mot Kajsas mage så tog vi bort musen..

Men jag har hunnit med massor idag inte bara lekt med sorken.
  • Bytt sängkläder
  • Hängt upp tvättet
  • Duschat
  • Gått till mormor och gett hennes katt mat och vattnat blommorna
  • Besökt mormors granne för att ta in post och vattna blommorna
  • Städat badrum och Entrégång efter Kajsas rått-slakteri
  • Solat i 2 timmat
  • Kikar på en film

    Nu ska jag gå till bilen en sväng för att se om den startar!

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0