Kaotisk dag

Helt klart en kaotisk dag på jobbet idag, helt slut i benen och min hjärna orkar inte arbeta nå mer... I morse när jag åkte till jobbet så var det dunderfint väder ute så jag satsade på shorts och linne, 20 grader halv sju på morgonen, perfa! så fort vi hade öppnat så börjar det regna, typiskt, den dagen jag väljer shorts så ska vädret vara skit! och det höll i sig hela dagen typ.. 
Idag öppnade jag med Annika. Strax efter öppning vid halv åtta så sprutar ena spolarvätske-pumpen och det gick inte att få stopp på den, kunden betalade en massa liters som hamnade på marken och på mig.. Idag fick vi varoro också, men det var många omständigheter innan vi fick de, lastbilen som körde varorna var det nå fel på så att inte luckan fäldes ner, så då var chauffören tvungen att använda sig av ett spett, som inte fanns på macken, så Annika ringde Bergman som hade ett, men då var ju problem nr 2, vem hämtar den? Jag har körkort, men vet inte alls vart han bor, Annika vet vart han bor men har inge körkort, Gisela hade varken körkort eller visste vart han bodde, så då fanns det bara ett alternativ kvar, att både Annika och jag åkte dit, två flugor i en smäll, perfa! Gisela fick själv ta han om macken medan vi borta, hon var så duktig så! Medan Annika råkade tappa barnmatsburkar på golvet så det blev en stooor smet på golvet och glas på ett nyskuret golv och jag slängde sköldpadds-godisar på golvet, en hel låda med godis for ner på golvet bakom disken precis då jag skulle ta betalt av en kund. Tappade nästan en nygjord pizza på golvet också, men ett handtag på en låda räddade mig! När vi väl trodde vi var klar med varorna så kommer det mer och mer och mer, det tog aldrig slut! vi höll på med varor från 08.00 till 12.30, och det brukar vara klart till 10.00 typ. Klockan tre var det dax att åka hem, efter ett drygt bemötande från några norskar på motorcykel, som inte förstod att han inte kunde tanka på kortet ute, utan att han var tvungen att gå in för att betala, hetsa upp sig för något sånt, och stå och skälla ut oss för att det är nå krångel med pumparna och hans kort. Klart man vill ju inte betala två gånger för en tankning, men kvittona visade klart och tydligt att det inte hade dragits nå pengar från hans kort, men ändå käftade han. Less man blir! 
Från och med nu kan jag vara lugn på jobbet då en viss person är nu portad från macken! YEEES! 


Vid fem så lade jag mig i sängen med datorn och nästa sekund så somnade jag, mamma väckte mig två timmar senare... Hmm dagen gjorde verkligen spår i mig,..


Nu blir det sängen och vila upp sig inför i morgon!


PUSS

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0