Sämre dag kan man inte ha!

Shiit. Blir le på mig själv för allt gått så otroligt dåligt. 

Dagen började med att jag var hur pigg som helst när jag klev upp från sängen, men väl på skolan så föll humöret på botten, vet inte varför men så var de bara. 
Helt klart den onödigaste skoldagen denna termin.
Första lektionen så hade vi Personaladministration, där jag satt och ropa efter hjälp i 1½ timme men kom ingen vart iallafall. Andra lektionen, Svenska, där vi skulle påbörja läsa våran bok eller påbörja en uppgift till boken. Men de kunde man lika gärna göra hemma, då jag valde att göra de (även fast jag vet att jag inte kommer göra de men iallafall) sen hade vi lunch, helt okej lunch för en gång skull, men mataptiten svek. Religion nästa, inget att göra förutom att plugga till prov, men jag har inte provet förren om två veckor så pallade inte att plugga, klockan var nu tolv. En timme kvar till vi skulle se en Irländsk folkmusik konsert. Helt okej, men nej. 40 minuter fick man nästan plågas igenom, visst grabbarna var duktiga med det de gjorde, men inte direkt min musiksmak. Men men klockan vart strax innan två då jag lämna skolan. Gick ner på stan mötte upp syster. Provade skitsnygga bikinisar, som kostade bara 49 spänn?! tänkte köpa två stycken, men så klart så fanns inte min storlek.. Bjöd syster på mjukglass tydligen. HÄR IFRÅN gick allt snett. Syster skulle sola då jag fick låna bilen för jag skulle till Lillänge för att handla skor till balen och sedan åka och sola. När jag kommer till bilen på parkeringen sätter jag mig i den. Hade fan ingen aning om hur man gjorde.. Ska man sätta på lyset med ngn knapp? Måste man vrida om "extra nyckeln"? Varför var inte handbromsen i? Hade många frågor. Men startade bilen, vips så åkte bilen en deci meter FRAMÅT, jag skulle åka bakåt. Lägger i backen igen. Provar en gång till att backa. Vips så åkte bilen ännu längre fram. Dessutom stod bilen i en liten nerförsbacke. Hej och hå. Plus att framför bilen var det en blanka som skiljde parkeringarna åt. Vad som hände får ni reda på sen när jag fick reda på hur. 
Men som sagt så kör jag min systers bil för första gången, dessutom i stan i rusningstrafik. Jag har aldrig tagit ddragläge på bilen förut och det första jag måste göra när jag kommer ut på vägen är att det kommer en gåist som ska över vägen i en uppförsbacke. Kul. Dragläge i, snart går motorn in i kärringstopp, men det gick bra som tur var. Bilen brummar så fruktansvärt mycket så man kan nästan tro att det är en ombyggd epa eller ngt annat ombyggt. Men kommer fram till första stoppet, Solstudion, hittar en parkering, bilen är så pass stor så jag vet inte hur jag ska parkera den, men lyckades få in den i en ruta trodde jag, när jag kommer ut ur bilen inser jag att halva bilen inte står i rutan utan utanför några deci från ett träd. Men det sket jag i. Går in i Solstudion, inser att det är kö och att det är minst en kvart kvar innan jag får en tid. Segt. Tänker om i planeringen. Växlar min hundring som jag hade med mig, köper en ansiktskräm till ansiktet så att de skulle bli mer brunt under solningeg. Men mer än de blev de inte med solningen. Tar bilen åker till Lillänge, springer in på Skopunkten, hittar skorna jag letade efter springer tillbaka till bilen och inser att jag inte lyckades parkera rätt denna gång heller. Hela bagaget på bilen står i rutan bakanför min ruta. Fint. Åker tillbaka till Solstudion (Heter egentligen inte de, men vet inte vad företaget heter så de får heta så) hittar en perkering precis utanför solariumet, perfa! Men då var det bara att betala parkeringsavgift. Men vart finns det ngn biljettautomat? Hmm. Hitta en typ 100 meter från min bil, men den pallade jag verkligen inte springa till. Hitta en annan ca 20 meter från min bil, dock på en annan väg, men det sket jag i. "2 kr/tim" BRA jag har bara en tia inge mindre. Hmm fick parkering till 11 i morgonbitt, bra där. Går in i solstudion och inser att det är mer folk än innan. fisk. Alla var typ 10-20 minuter kvar. Kul. Gick in på toan en sväng och tvättade ansiktet lite. När jag kommer tillbaka så inser jag att 3:an är ledig, Yes tänker jag. Kikar en extra gång till 3:ans dörr och inser att den är öppen (öppen=ledig) Börjar stoppa i mina tior som jag växlade förut. När jag stoppat i 40 kr så säger en tjej som sitter och väntar att hon såg en tjej gå in i 3:an precis. Fan. Går till 3:an och inser snabbt att det är en tjej där som tvättar solariumet. "ehh hej ursäkta, men ska du sola här" "heej aah jag hade tänkt de" säger flickan som måste ha varit något år yngre än mig. Jag går tillbaka till betalningstället och inser att jag inte kan få tillbaka mina pengar.. Går tillbaka till 3:an och säger till tjejen att jag har stoppat i pengar för jag trodde den var ledig. Visst täntke jag, att jag kunde betala hennes och hon min, men när hon säger att hon bara skulle sola i 10 min så sprack min idé. Hmm hur gör vi nu då, tänkte ge henne mina 40 spänn så hon kunde sola, men nej. Sen kommer hon på att jag kan få gå före henne. De kunde jag inte tacka nej till då jag inte hade någon annan bra plan. Tackade så hemskt mycket för de. Och yckte synd om henne då hon var tvungen att vänta 5-10 minuter till innan något annat solarium blev ledigt. Medan hon torkade klart solariumet så stoppade jag i 20 spänn till i maskinen med lite ångest. men men. Precis när jag stänger dörren till solariumet så går lamperna igång och nedräkningen började. 20 minuter hade jag betalat för. Sliter av mig jackan, byxorna och skorna. Sen när jag skulle ta av mig tröjan så fastnade mitt pärlarmband på något sätt så 1/3 av armbandet gick sönder och det for pärlor på HELA golvet och det snattrade så fint när man hörde hur alla pärlor landade på golvet. Kul. Stressad som fan och nu händer detta. Men fick av mig kläderna och jag missade enbart 1 minut på soltiden. 20 minuter gick skitsnabbt, låg och tänkte på den lilla tjejen som jag fick gå före och slängde iväg en guldstjärna till henen via Gud. Hade ingen ro att ligga där så kikade på klockan så mycket så jag fick ont i ögonen för lysrören skiner så mycket. Men efter dessa 20 minuter så klädde jag på mig och försökte gömma pärlorna så gott de gick. Skyndade  mig ut till bilen och försöka undvika alla som satt och väntade för att inte bli upptäckt av tjejen som var snå snäll. Kommer ut till bilen, BRUM BRUM. pinsamt nästan hur högt den låter. Hämtade upp syster vid G3. Klart hon fick köra sin skrothög hem till krokom igen. Men först skulle jag kika så att hon hade rätt lampor på innan vi for iväg, och NU ser jag vad som egentligen hade hänt på parkeringen när jag skulle backa. Ena extraljus-glaset var borta. Man såg lite flisor ligga kvar i själva lyset. hehe. BRA SANDRA, DÄR FÖRSVANN 600 spänn på ingenting. Lite tur är det ju att det är sommar nu så att hon inte behöver använda extrajuset... 

De var min dag i en novell.

Grattar den som har läst igenom denna text.


PUSS

Kommentarer
Postat av: bina

hahaha fy satan vad inte kul. en grej jag tänkte på bara: varför var det så jobbigt att vänta så få minuter på solstudion????? <3

2011-05-03 @ 23:32:13
URL: http://sweetyes.blogg.se/

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0