Borde det inte vara samma regler för bussförare som bilister?

Ifredags när jag tog 01.00 bussen hem fråns staden blev jag lite paff.. Chauffören kände jag till för han brukar köra bussarna som jag tar till och från skolan förut. Men nu va fan har hänt? Stannade inte vid stopp skylt och genade som fan vid ett ställt. 2500 kan man få i böter att man inte stannat vid stopp, de finns ju en anledning VARFÖR de finns en stoppskylt, just för att man ska STANNA! Visst de kom inge möte, men tänk OM de skulle kommit en bil i 180 då bussen inte har en chans. Att man riskerar 30-40 personers liv för man inte stannar vid stopp? Idiotiskt! Visst om man körde hans egna bil och inte stanna vid stopp, då får han ju skylla sig själv, men nu när det står flera liv måste han ju nästan tänka till innan han gör nå olagligt.. Att gena över på fel sida vid en kurva är ju inte helt okej. Kom inge möte, men samma sak här, tänk OM de skulle ha kommit möte i 180 då man inte hinner reagera och köra åt sidan och bilen som kommer hinner ju inte precis vejja när de kommer en buss på fel körbana.. Och de finns inga säkerhetsbälten i bussarna, eller de gör väl de men INGEN använder de, hur kommer de då sluta om bussen koliderar? Kommer inte sluta bra om chauffören inte skärper till sig!

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0