Stockholmska vs. jämska

Igår när jag jobba så kom de in ett gulligt par på kanske 25 år, de kikade runt i butiken och fastnade för Ben &Jerry´s brukarna i glasskylen. De kom sedan fram till kassan ställer upp varorna på kassadisken, jag börjar pipa in sakerna, sen säger tjejen "Men alltså har ni typ nå fryspåsar eller vad de heter"  och tänk er Amiofswedens "dialekt"  som i denna video längre ner, höll på garva ihjäl mig.. sen säger hon " Alltså har ni nå typ plastskedar eller nått" jag gick och hämta nå skedar, sen säger hon, " men alltså ehhm dessa kommer ju gå sönder typ när vi äter" MEN GAAASG GE DIG! Hon kunde inte betala för sen egen glass själv.. Sen när de hade betalat så kom hennes kille på att han hade glömt köpa snus. tjejen säger "hihih, ehm" typ ett litet fjortis-skratt, som typ "åhh wow du vågade fråga efter snus" och skämdes lite och knuffa på honom lite. De roliga var ju att han var en riktig jämtlänning, eller bonde eller hur man ska säga. Kepsen rätt upp, snusar löst, utgågna skor, typ Fox tröja osv, medan hon hade lite mer uppklädd stil, leggings, höga skor, lite halsband håret fint uppsatt osv. Hmm vissa drar sig till de de minst tänkta personerna. Sen när de gick därifrån så skämdes hon typ fortfarande för att han köpte snus? Liksom WTF! Vissa kunde kan ju vara helt makalösa..




Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0