BJÖRN!

Usch, hatar att vakna upp från drömmar som är så verkliga. Denna kväll drömde jag om att vi var vid nå sommarstuga, några i min familj var där och några hundar hade vi med oss också, men rätt som de var när vi skulle gå upp till huset så kommer det en björn gåendes på gården med massa vedträn i famnen, och de visar sig att han har lyckas komma in i vedboden och snor våra vedträn, och alla i min släkt har alltid sagt "gu vad fränt att se en björn på gården" och nu när väl björnen står på gården blir alla skiträddA och springer allt vad de har till dasset som vi hade en bit utanför stugen, (kom ihåg att detta var en dröm) och jag bara hänger på för jag får panik, vi stänger dörren och då fick björnen syn på oss, vi la oss ner på golvet för att i hopp om att han inte skulle se oss, men han ställer sig utanför dörren och baknar, som alla vet på ett dass finns  det inte ett riktigt lås utan bara en hake, ett dass är inte de stabilaste man kan vara i när det finns en björn utanför. Men paniken växer i alla oss som var inne i dasset, som tur var så var dasset ganska stort och fräscht. Dock börjar vi undra vart alla andra var, för de lyste i stugan, men vi såg ingen. Björnen bankar mer och mer, sen efter ett tag såg vi nå mer hårigt, trodde först de var en till björn, men det var de inte, utan det var en älg! Som står precis vid björnen, och de börjar fajtas lite. Älgen kom och rädda oss lite. Björnen hör ett ljud nedanför den stora stugan och han springer dit, älgen vet jag inte alls vart han tog vägen, vi kutar ner till stugan, där de andra tydligen redan var och stänger dörren, björnen ser detta och följer efter, står utanför dörren och bankar ännu hårdare.
Sen vaknar jag, usch tror aldrig jag har varit så rädd någon gång när jag vaknat, eller jo de har jag, men den känslan som jag hade när jag vaknat har inte varit så stark. Många gånger känner man en lättnad när man vaknar från en läskig dröm, men jag var fortfarande rädd när jag hade kvicknat i, jag var bambatrött, ville somna om, men jag tordes inte, jag vill inte somna för jag var rädd att drömmen skulle fortsätta...
usch..

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0