Födelsedagar

Satt nyss och tänkte på födelsedagar, vad mycket det har hänt på vissa dagar. Att man kan förknippa en viss dag med något som har hänt i världen.
Mamma, pappa och jag fyller år på en dag som det har hänt något. Kunde tyvärr inte komma på något som händ på min systers födelsedag, men iallfall.

Pappa fyller år den 28 januari, det var den dagen som Astrid Lindgren dog året var 2002, sveriges mest kända barnförfattare  visste ni att Nick Carter är född denna dag lika så Elijah Wood?

Mamma fyller år den 11 september, många förknippar denna dag till World Trade Center, alla som dog under den dagen, nu på söndag är de precis 10 år sedan detta hände, och jag kommer fortfarnde ihåg de som om de vore för något år sedan. Kommer skänka miljoner tankar till de då drabbade och deras anhöriga. Anna Lindh avlider denna dag för knivattentatet dagen innan. 

Jag fyller år den 22 juni, jag fyllde 5 år då Ted Gärdestad valde att hoppa framför ett tåg och avslutade sitt liv då. Usch tragiskt. En svensk sångare som var helt underbar! 

Rest in Peace!

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0