Blandade tankar

Torgås har varit mitt andra hem så länge jag levat. Helt underbar by, halva min släkt finns här, det känns som jag är hemma då jag känner till alla som bor här typ. När man åker bil från Torgås-Sälen så kan man vägen utantill, vad det är för nå hus osv. Vilken som har bränt ner vilka hus, ja man kan allt. Man blir så lycklig att komma bort från Östersund ett tag, även fast jag saknar redan mina när och kära men har ju min mormor här så ensam är jag inte. Komma ut till naturen, känna lugnet, känna den friska luften som finns. Gud vad jag mesar nu, men det är så. Inga grannar som stör, inga försäljare som kommer och knackar på, de finns ingen hemtelefon som ringer, (iofs så ringer knappt hemtelefonen hemma i krokom nå ofta heller, menmen) man hör knappt nå bilar som åker, eller jo man hör bilarna och så men inte lika väl som hemma i Krokom. Men samtiditigt så finns det inget att göra här. Har varit rastlös i några timmar nu. Datorn förgyller mina kommande dagar, eller nej i morgon åker jag till Bina i Falun, men iallafall. Vad finns det att göra då? Gå promenader, leka i snön, göra änglar på snötäckta gräsmattan eller ta med sig skidorna till skidspåret, eller ja TV, film. Nästa vecka ska jag och Bina besöka Sälens krog, se hur det är, kan ju vara något att vara på, aldrig varit där förr. Mer om de sen. 

Nu ska jag ta och byta om skidorna näääästa!

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0