Motivation

Hur orkar man hålla motivationen uppe?
Hur orkar man träna när man har träningsvärk?
När tar orken slut?

Har beslutsångest, om jag ska ta en till tur i skidspåren eller inte?
Känner att träningsvärken börjar komma efter ett helvetiskt pass i morse, snön ville vara kvar på mina skidor hela turen jag gjorde, paniken som uppstår då man har skidåkare bakom en som åker snabbare än en själv, paniken som uppstår då man kör ikapp åkare som åker före en själv, då man  måste ta krafter och åka förbi SEN måste man ju hålla en bra fart för att de inte ska åka ifatt en igen, de vill man ju inte för då anses man som dålig. Dessutom att jag mötte 4-6 st åkare som var 60-70 år som körde om mig, dåligt humör man blir på då när de har bättre kondis än vad jag har. Visst de kanske har åkt mer än mig, men iallafall, borde ju vara jag som åker om de med ett leende på läpparna. Men nästa år gäller det! Har tänkt på att köra ett lopp under Vasaloppsveckan, men har inte bestämt vilket än. Åter att se.

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0