Vad kunde man gjort annorlunda?

Ibland så undrar man vad man kunnat gjort annorlunda från förr. Skulle mitt liv sett annorlunda ut om jag reagerade på nått annat vis? Skulle mitt liv se annorlunda ut om jag tog andra beslut? Det är många frågor som rubbar min hjärna ikväll. Skulle jag vara den jag är idag om jag inte gjorde mina val som yngre? Jag är glad för att jag är idag, men visst vissa saker kunde ha ändrats, dock vet jag inte om det är jag eller min omgivning som har ställt till de så, de är en sak som jag inte kommer få reda på om jag inte nu löser detta, men det är försent. Misstag som man gjort förr finns ännu djupt ristat i mig, det kommer aldrig att gå bort, saker som man inte ville skulle hända, men de hände. Vill spola tillbaka tiden och rätta till allt som var mindre bra genom åren. Att kunna se skillnaden, att känna att de känns rätt de man gjort. Att man slipper oroa sig för något och blir bara skit av de sen på slutet fast man ansträngt sig. Så ska de inte vara. Man kan inte spola tillbaka tiden, vi lever i nuet och vi kommer alltid göra de. De finns inget som kan ta och tillbaka dit vi vill vara aldrig, aldrig någonsin. Allt är förbi. Vi lever ett liv för att dö. Vi lever detta liv i hopp att de ska hända roliga saker, men tillslut så tar de stopp någon gång, kroppen hänger inte med, kroppen kanske inte vill vara kvar nå mer och lägger av. Kunde man gjort något åt de innan man visste om att de skulle hända? Kunde man ha gjort något för att dämpa processen? Vad som helst? Liv livet för stunden. Man kan aldrig veta när något mindre bra kommer hända, men det är de vi som väntar på, vi väntar på att det ska hända något i våra liv, både lycka och mindre lyckliga saker. Men hur skulle mitt liv se ut om jag inte var den jag är idag? Det är en fråga som jag alltid har velat haft svar på. Men jag kommer aldrig få svar på de. 

Jag ska inte klaga, jag är lycklig det är ju de som är de viktigaste, jag har underbara personer runt om mig, vänner familj, allt! 
Jag är nöjd över de, men ändå så finns nyfikenheten om hur de skulle vara om man hade gjort andra val för några år sedan, vem hade jag varit om jag hade valt en annan linje på gymnasiet? Vem hade jag varit om jag umgicks med andra personer under skoltiden? Vem hade jag varit om jag bodde med min pappa isället för min mamma? Hade jag haft samma tänk och samma funderngar om saker och ting då? 
Mycket som man inte får reda på här i livet, man får vara nöjd över det man har och det är jag, helt klart! 


Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0