Kvällen är kommen

Då var träningen gjord och jobbet avklarat, det var ungefär det som stod på mitt schema idag. 
3½ timmes pass är väldigt onödigt egetnlgein, men men jobb som jobb, i morgon blir det jobb och även lördag OCH söndag. sköönt med lite extra pengar.

SATAN i GATAn vad skönt det är när Skatteverket är på min sida detta år, åhh så glad jag blev, förra året fick jag betala tillbaka, men inte detta år, icke sa nicke, såå underbart! Tror jag gick med ett leende på läpparna hela dagen igår när jag fick reda på det. härligt! Men det var ju inte det jag skulle prata om, som vanligt, kommer in på nå helt annat än vad jag tänkte skriva, men nu när jag tänker efter så vet jag inte vad jag tänkte skriva om eller JO!
Det märks så jääävla tydligt när Stockholmare kommer till Ytterån och tro dem är något när det har sprillans nya bilar och tror det äger hela byn. Tant på 40+ kommer med en Saab Cab och tror hon är 20+, försöker ge sig på tankningen, men nej hon lyckas inte, är det för hon är blond eller dum? Men iallafall så kommer hon in i butiken lite irriterande UTAN att säga hej, och säger att det inte fungerar där ute. Jag säger att jag ska följa med henne ut och hjälpa henne, hinner inte ens fråga vad som var felet så är hon påväg in igen och säger "Du som vet hur man gör så kan du tanka åt mig" och springer in i butiken igen, jag var ensam i butiken med ett par andra kunder innan hon kom. Visste inte vad hon skulle tanka eller hur mycket, men jag hinner fråga innan entrédörrarna stängs, 95, fulla tanken.. Jaha? Och vad hade du tänkt att göra medans jag tankar DIN bil ÅT dig?? kärring. Men visst, jag tryckte igång tankningen och insåg sen att jag var tvungen att springa in och trycka igång tankningen innan det kommer nå bensin i slangen. Sprang in, sprang ut och börja tanka. Jaha hur stor tank har tant egentligen? Ska jag stå ute och frysa medan du har nå varmt djur som jacka INNE i butiken, prioritering kallas det. Men ja tanken var snart fyld, råkade söla lite på din bil, men det vet du inget om, det man inte vet har man ingen aning om. Får skylla dig själv. Men det var inte över där. Alla stockholmare har ALLTID med sig kuponger till Svenska Dagbladet, har läst tidnignen en gång och förstår inte vad man ska läsa eller titta på i tidningen, eftersom kuponger och kortbetalning inte går tydligen så lagga hela datorn sig och jag fick inte ut nå pengar på hennes kort att betala bensinen med. Hon hade också nått slags kort som bara stockholmare har, förlåt för jag pratar så mycket skit om sthlmare, men just i denna sekund är det så, efter några år på macken har man lärt sig, men jag tycker inte illa om ALLA sthlmare bara det som beter sig som nå idioter på macken. Och så klart hon hade bråttomt också, påpekade det flera gånger, som om inte jag skyndade mig? Nej jag var seg bara för att jävlas, om jag ska vara ärlig. men till slut så löste det sig och hon tjafsade om att det tog lång tid och det har aldrig krånlat förr för hon hade tydligen tankat där förr, jag man om hon nu hade tankat där förr så lär hon ju kunna tanka, RIGHT?! Idiotiska kärringf*a. 

Det var allt för mig, hoppas ni sover gott och ni drömmer sött! 

Godnatt!

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0