Lurad

Tänkte ta mig tid att skriva en fin novell, men icke. Jag orkar inte. Jag vill inte och jag kan men inte nu. 
De känns som livet rullar för snabbt och jag hinner inte dokumentera allt som händer och sker. Insåg för någon dag sen att jag gick på bal för ett år sedan. Varför ska det gå så fört förr? I fredags var det mösspåtagningsbal för 93:orna, när blev jag så stor så jag skulle få se någon annan uppleva det som jag nyss upplevt. Jag mår dåligt för jag blir äldre. Varför får jag inte uppleva min bästa tid igen för? Varför finns det stadier som man inte vill ska försvinna från sitt liv. Jag vill tillbaka till skolan igen för att känna mig ugn igen. Jag vill inte bli gammal. Vad har man för liv då, man åldras fortare och man kan kanske inte göra allt man vill göra för man inte har möjligheten. Man ska skaffa ett fast jobb och bli fast där i nå århundrade. Sen då. Ska man jobba tills man dör? Ska man jobba tills man får en arbetsskada och inte kan jobba nå mer? Ska man förstöra sitt liv med en arbetsskada? Jag får panik. Jag får panik varje dag jag vaknar för att jag inte vet vad jag ska göra med mitt liv. Jag vill ha ett jobb, men samtidigt vill jag inte ha ett jobb för jag vill upptäcka allt som finns i världen, men då måste jag ha ett jobb så jag kan ha råd med det. När ska man hinna ha roligt i sitt liv utan att tänka på jobb hela tiden? När ska man göra alla dessa saker man ska göra när man blir äldre? Skaffa familj, barn, bil, djur, husvagn, ja ni fattar. Jag vill inte, jag kan inte, jag vet inte vad jag ska göra. Varje morgon vill jag göra något nytt, hitta på någor, äventyr, vill inte att mitt liv inte bygger på äventyr, äventyret ska bygga mitt liv. punkt.

Kommentarer
Postat av: Jocke

sv; Helt klart att man får en kärlek till sina skor, speciellt om de är snygga och sitter riktigt skönt! Du har helt rätt att man tror att de ska laga sig själva när man lägger undan dom, haha

2012-05-18 @ 20:23:24
URL: http://joakimkarlssons.blogg.se/

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0